איפה כדאי היום לקנות דירה להשקעה בחו"ל?

השקעה בנדל"ן בחו"ל חושפת ישראלים רבים להיצע נכסים רחב ומגוון, שעשוי להניב תשואות גבוהות במחיר משתלם מאשר בארץ. איפה כדאי להשקיע בנדלן בחול וכיצד ניתן לייעל את התהליך?

האתגרים המאפיינים את שוק הנדל"ן הישראלי מזה שנים, מובילים משקיעים מקומיים לחפש חלופות משתלמות יותר במדינות אחרות. על אף שהזינוק במחירים מאפיין לא רק את השוק שלנו, ניתן עדיין למצוא דירות להשקעה בחו"ל במחירים נמוכים משמעותית, תוך יכולת ליהנות מתשואות גבוהות יותר. מה שאומר שתוכלו לאתר את הנכס הרלוונטי עבורכם, בין אם אתם חושבים על השקעה בדירת נופש לתיירים ובין אם בנכס לשוכרים קבועים. והיות ומדובר בסוגיה שמעסיקה את כל מי שחושב על עתידו הכלכלי, ייתכן שגם אתם כבר התלבטתם בנושא.
מנגד, לכל מדינה טווח מחירים משלה, מאפיינים ייחודיים של שוק השכירות וכמובן גם הבדלים בכל הנוגע לחקיקה ולסעיפים הבירוקרטיים. כתוצאה מכך, כאשר אתם חושבים על נדל"ן בחול איפה כדאי להשקיע היא בין השאלות הראשונות שחשוב לתת עליהן את הדעת. רשימת היעדים הפופולאריים והמומלצים עבור ישראלים משתנה ומתעדכנת משנה לשנה, ולכן בבואכם לבחור את היעד שבו תרצו להתמקד כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים, שלהם רקורד מוכח לא רק במכירות במדינה הרלוונטית אלא גם במסירות מוצלחות של נכסים. אלה כמה מהיעדים המועדפים על משקיעים ישראלים (ולא רק) כיום:

השקעות נדל"ן בקפריסין –

קפריסין היא יעד אטרקטיבי למשקיעים שמחפשים נכס בחו"ל מבלי להתרחק מישראל יתר על המידה. נוסף לקרבה הגיאוגרפית, קפריסין ידועה גם כיעד פופולארי במיוחד לתיירים, מבחר פרויקטי מגורים לבחירה ומדיניות כלכלית יציבה שהצליחה לגבור בהצלחה על משברים חולפים. עם זאת, רמת המחירים בקפריסין החלה לגאות בשנים האחרונות, ורכישת נדל"ן בקפריסין אינה מאפשרת קבלת מימון משכנתא
(או מימון קטן יחסית) ברובם המוחלט של המקרים.

השקעות נדל"ן בגיאורגיה –

צמיחתו המשמעותית של שוק הנדל"ן הגיאורגי, תהליך שממשיך להתחזק בשנים האחרונות, לא חמקה מעיניהם של משקיעים זרים. מדובר בתוצר של פריחת התיירות והתייצבות המסחר המקומי, שהביאו בתורם לעלייה בביקוש לפתרונות דיור חדשים. בשונה מיעדים שמחייבים ממשקיעים התעסקות עם הליכים בירוקרטיים מורכבים, הליך הרכישה הגיאורגי הוא ידידותי יחסית ואילו מחירי הדירות עדיין נמוכים. למירב תשומת הלב זוכות כמובן הערים התיירותיות ביותר, בהן הבירה טביליסי ועיר הנמל בתומי. יש לקחת בחשבון כי מדובר עדיין במדינה מתפתחת בקווקז שאינה חלק מהאיחוד האירופי, וכן את חוסר היציבות היחסי של המשטר והכלכלה במדינה.

השקעות נדל"ן בפולין –

שוק הנדל"ן הפולני הוא זירה נוספת שעשויה לעניין ישראלים שמחפשים השקעה בנדל"ן בחו"ל. בראש רשימת היעדים המקומיים נמצאת כמובן ורשה, שמתהדרת בביקוש גבוה לדיור בקרב תושבים מקומיים, תיירים שגילו את האטרקטיביות שלה וכמובן גם צעירים וסטודנטים שמגיעים אליה למטרות לימודים. יש לקחת בחשבון את התנודות הגדולות שחווה שוק הנדל"ן הפולני בשנים האחרונות, כמו גם השינויים המשטריים ואת העובדה שפולין עדיין מתמודדת עם אתגרי המעבר שלה ממדינה קומוניסטית למדינה מתפתחת.

השקעות נדל"ן בפורטוגל –

את הרשימה סוגר אחד מיעדי ההשקעה המועדפים על ישראלים, אם לא המועדף ביותר. משקיעים ישראלים רבים נחשפו לשוק הנדל"ן הפורטוגלי במקביל לקבלת דרכון אירופאי, והופתעו לגלות מבחר הזדמנויות אטרקטיביות הן בערים הסואנות והן בעיירות החוף הפסטורליות. פורטוגל נהנית מכלכלה צומחת בקצב מסחרר ותיירות גואה (למעלה מ-30 מיליון תיירים בשנת 2023). כאשר על אף היותן של הערים הגדולות בפורטוגל מוקדים תיירותיים מובילים, ניתן עדיין לאתר בהן נכסים אטרקטיביים להשקעה, באזורי פריים, במחירים משתלמים במיוחד ותשואה שנתית גבוהה. יתרה מכך, משקיעים יכולים ליהנות מפתרונות מימון אטרקטיביים – כולל מימון מבנק מקומי של עד 75%, שרלוונטי גם לאזרחים זרים ומאפשר השקעה בהון עצמי נמוך יחסית. הצפי של מומחי נדל"ן וגופי השקעות מובילים הוא לצמיחה של עשרות אחוזים בשוק הנדל"ן הפורטוגלי בשנים הקרובות.

למצות הזדמנויות בפורטוגל – עם יורופה נדל"ן

בהתחשב בצפי לעליית הערך במחירי הנדל"ן והשכירות בפורטוגל, מי שאינו מעוניין לפספס את ההזדמנות בוחר להשקיע בה כבר עכשיו. עם זאת, ובדומה לכל יעד אחר, השקעה בנדל"ן בחו"ל דורשת התמחות והיכרות מעמיקה עם מאפייני השוק, גישה להזדמנויות אטרקטיביות ואיתור ההשקעה הרלוונטית. מסיבה זו, ישראלים שמעוניינים לעשות את הצעד הראשון בדרך להשקעה שלהם בחו"ל, יפנו בדרך כלל למומחים שמכירים היטב את מאפייני השוק והינם כאמור בעלי רקע מוכח של מאות עסקאות ומסירות.
יורופה נדל"ן מקבוצת יורופה הינה החברה הגדולה בתחום שווק השקעות נדל"ן בפורטוגל, עם מעל 500 משקיעים ומאות מסירות בשנים האחרונות. החברה מייצגת בבלעדיות רק יזמים מובילים בפורטוגל, המציעים השקעות ייחודיות ואטרקטיביות במיוחד. יורופה נדל"ן נהנית מהמעטפת של קבוצת יורופה הפעילה בתחומי הנדל"ן בארץ ובחו"ל החל משנת 2010, ומעניקה חבילת ליווי ושירותים מקצועית למשקיעים שמעוניינים בדריסת רגל באחד משווקי הנדל"ן החמים בעולם, ואינם רוצים לפספס את הזדמנויות אטרקטיביות בשוק.
צוות היועצים ובעלי המקצוע של יורופה נדל"ן חושפים את לקוחות החברה להשקעות מובילות המתאימות לדרישותיהם, מעניקים להם ליווי משפטי לאורך כל התהליך, ומגבשים יחד איתם תוכנית כלכלית שכוללת הסתייעות בחבילת מימון מותאמת של עד 75% המאפשרת גם השקעות בהון עצמי נמוך. חשוב לציין שהשקעה בחו"ל דורשת גם מענה בהיבטי התפעול וההתנהלות מול השוכרים. גם לכך ערוכה החברה, אשר מחברת משקיעים המעוניינים בכך לספקים מובילים לשם קבלת סל שירותי ניהול נכס – הכוללים איתור שוכרים, ריהוט ועיצוב, מתן מענה בהיבטי החשבונות ועוד.