כך תבחרו יזם מתאים להשקעה בנדל"ן בחו"ל ותמזערו סיכונים

השקעה בנדל"ן בכלל והשקעה בנדל"ן בחו"ל בפרט טומנת בחובה פוטנציאל רווח ותשואה גבוהים אך גם סיכונים. גורם חשוב בהתממשות ציפיותיכם בהשקעה הינו בחירה מושכלת ומודעת של הפרויקט הספציפי והיזם המתאימים. כך גם בנוגע להשקעה בפורטוגל שמככבת בראש רשימת יעדי ההשקעות המובילים בעולם, חשוב בעת בחירת יזם להשקעה בפורטוגל, לשקול מספר גורמים קריטיים כדי להבטיח השקעה נבונה ומשתלמת.

אז עשיתם את הבחירה המושכלת והחלטתם להשקיע את כספכם מעבר לים על מנת לקבל דריסת רגל באחת המדינות הכי אטרקטיביות להשקעה באירופה – פורטוגל. מאיפה מתחילים? כאשר בוחרים נכס להשקעה, יש לבחון כמובן את כל המאפיינים הפיזיים של הפרויקט כסוג המבנה, ייעודו, הסביבה, התשתיות העירוניות וכיוב. עם זאת, לא פחות חשוב הוא לבחור את היזם הראוי והמתאים. הבחירה בפרויקט מהווה הלכה למעשה בחירה גם ביזם שמוביל אותו ולכן לבחירה יש משקל רב מאד בעתידו ובהצלחתו של הפרויקט ובהתממשות פוטנציאל ההשקעה.

כאמור, בחירת יזם נדל"ן עימו בוחרים להשקיע בפורטוגל הנו תהליך מורכב הדורש מחקר מעמיק והבנה של השוק המקומי במסגרתו חשוב לשקול מספר פרמטרים עיקריים שיעזרו לזהות את היזם המתאים ביותר לצרכיך.

ישנם כמה קריטריונים שיש לבחון בעת בחירת היזם:

ניסיון ומוניטין
חשוב מאד לבחור יזם עם היסטוריה מוכחת של פרויקטים מוצלחים בפורטוגל, חוות דעת טובות מצד לקוחות קודמים ומוניטין טוב של החברה בזירה המקומית בפורטוגל. יזם עם ניסיון רב ומוניטין טוב יכול להבטיח את איכות הבנייה והגימור של הנכס ואת העמידה המלאה במחויבויותיו ולוחות הזמנים. לעניין זה חשוב לזכור, שהיזם מלווה אתכם לכל אורך הפרויקט עד למסירת המפתח. העדיפו יזם מקומי עם ניסיון והכרה מעמיקה של השוק המקומי, המגמות בשוק, ההעדפות המקומיות, והאזורים בעלי פוטנציאל הצמיחה הגבוה ביותר. מעבר לזה, כדאי להעדיף חברות ותיקות ומבוססות שלהן ניסיון עתיר שנים בהתמודדות גם עם השינויים שחלים בשנים האחרונות בשוק המקומי והעולמי והינן בעלות איתנות פיננסית שתאפשר להם לתת מענה ללקוח בכל שלב.

תמיכה ושירות שקופים ואמינים
חשוב לבדוק את רמת השירות והתמיכה שהיזם מספק ללקוחותיו, הן במהלך תהליך הרכישה, הן לאחר המכירה ועד לקבלת המפתח ולבסוף לאחר המסירה. חשוב להדגיש כי גם בפורטוגל נהוגה ע"פ הדין המקומי תקופת אחריות שבה היזם מחויב לתקן כל ליקוי בנייה שהתגלה בדירה או כל אי התאמה למפרטי הרכישה. עמידה בלוחות זמנים, התחייבות לאיכות והתמודדות מהירה ויעילה עם תקלות ומחויבות לתיקונן הם גם כן גורמים מכריעים בבחירת יזם אמין.

איתנות פיננסית
בדקו את היכולת הפיננסית של היזם להבטיח את יציבות הפרויקט, ניהולו למשך כל תהליך הבנייה עד למסירתו ומניעה של עיכובים או תקלות גם בעתיד. יזם עם בסיס פיננסי חזק יוכל לנהל את הפרויקט ביעילות גבוהה יותר. חזקה על יזם המתאפיין באיתנות פיננסית, שלו פורטפוליו השקעות נרחב וניסיון עתיר שנים בשוק המקומי הינו אחת הערובות לעסקה מוצלחת ויותר מכל, לאפשר שקט.

יורופה נדל"ן משקיעה מאמצים רבים לברור היטב את היזמים עימה היא משתפת פעולה ורק מקרב היזמים שלהם מוניטין מצוין וניסיון רב ומוצלח בייזום ומסירת פרויקטים בשוק המקומי. בחירה מושכלת ביזמים אלו ("יזמי-על") מאפשרת לחברה להציע ללקוחותיה פרויקטים מיטביים, באיכות גבוהה מיזמים מובילים שיאפשרו ללקוח בטחון רב יותר בהתקשרות והפחתת סיכון בהשקעה. יורופה נדל"ן מקפידה לעבוד עם יזמים המתחייבים בהסכמי המכר שלהם על רמת שירות ואחריות ראויים. יתירה מכך, בחירתה המושכלת ב"יזמי-על" איכותיים וחזקים מאפשרת ליורופה נדל"ן להשיג עבור לקוחותיה תנאי רכישה מועדפים, הכוללים לעיתים גם הנחות משמעותיות במחיר, תנאי תשלום נוחים ואפילו מחירי פריסייל בלעדיים ללקוחות יורופה נדל"ן. הליך ההשקעה מתנהל בשיתוף היזם ובשקיפות מלאה של הלקוח בכל צעד וצעד.

כמה דוגמאות ליזמי-על פורטוגלים שעובדים בשיתוף יורופה נדל"ן
Revito היא חברת נדל"ן פורטוגלית מובילה המתמחה בפיתוח, שיווק ומכירת נכסים למגורים בפורטוגל והיא פועלת במגוון ערים, כולל ליסבון, פורטו, אלגארבה וקוימברה. REVITO ידועה בזכות איכות הבנייה הגבוהה שלה, עיצוב הפנים המודרני והשירות האישי שהיא מעניקה ללקוחותיה. החברה מציעה מגוון רחב של נכסים למגורים, החל מדירות קטנות ועד וילות יוקרה, ומסייעת ללקוחותיה למצוא את הנכס המושלם עבור צרכיהם ותקציבם.

חברת הנדל"ן AVENUE היא חברה אמריקאית גדולה המתמחה בייזום, בנייה ושיווק של פרויקטי נדל"ן יוקרתיים, מורכבים ומודרניים בערים גדולות ומרכזיות ברחבי העולם. החברה מציעה ללקוחותיה תמהיל פרויקטים רחב בתחומי המגורים, תעסוקה, מסחר ןמלונאות בתכנון אדריכלי פורץ דרך ובאיכות גבוהה. החברה מכבדת את ההיסטוריה והתרבות של כל מקום שהיא מקדמת ויוזמת פרויקטים, ומשלבת בין תכנון עירוני ייחודי לאלמנטים מקומיים וטכנולוגיות מתקדמות. בפורטוגל, AVENUE משווקת בערים בגדולות, ליסבון ופורטו. שני פרויקטי ענק שלה – פרויקט BonJardim הנמצא ערב מסירת הדירות וופרויקט Fernao שהחל בניה בימים אלו, משווקים בבלעדיות בישראל ע"י יורופה נדל"ן.

EMPRIL היא חברת נדל"ן פורטוגלית ותיקה ומנוסה, המתמקדת בהקמה, בנייה ושיווק של פרויקטי נדל"ן באזורי ביקוש בפורטוגל. החברה מוכרת מאוד בשוק הנדל"ן המקומי ופרויקטי המגורים שלה נחשבים בעיני קהל היעד המקומי כאיכותיים מאוד גם עבור מגורים וגם עבור השקעה. החברה מקדמת פרויקטי מגורים המציעים תכנון איכותי השם את שגרת החיים והנוחות במרכז. מציעה נכסים שונים למכירה או להשכרה, כגון: דירות, וילות, משרדים ומרכזי קניות, בעיצובים מיוחדים ובאיכות גבוהה.

במסגרת תהליך הרכישה, יורופה נדל"ן מספקת ייעוץ, סיוע וליווי בכל שלבי הרכישה וההשקעה.

הליווי כולל סיוע בתהליך המשפטי לרכישה, ליווי בתהליך מימון, כולל חיבור ישיר לבנקים הפורטוגלים וקבלת הצעותיהם בשקיפות מלאה, בנוסף לשירותי תרגום מסמכים הנדרשים בתהליך המימון וסיוע (ככל שנדרש) בקבלת ההחלטה הנכונה בבחירת הבנק ואפיק המימון.